Login Search
Listopadové koncerty 2019

Listopadové koncerty 2019

Přispěj do diskuze

přidat komentář

zobrazit vše

26. 11. Milan Grygar | Koncert PIO (Pražský improvizační orchestr) & Jérôme Noetinger v Národní galerii - Veletržní palác
www.facebook.com/events/448899495739338/

Drew McDowall včera hodně dobrej, zajímavý, pokroucený, pořád slušná dávka Coilovský psychedelický magie, ale trošku jinak, tu loňskou desku z větší části dost pro živý vystoupení předělal ("remixoval"), resp. jsem tam poznával jen určitý zvuky, částečně intenzivnější, možná hrál i něco staršího / novýho? jen na závěr Rhizome a ještě jedna zazněla + - jako na desce. Projekce být nemusela, částečně až moc konkrétní, i když místy to k tomu sedělo docela dobře. V pár tišších chvílích rušilo kecání hipster-dementů, ale nic zásadního...
White Wigwam s Rouilleuxem taky dobrý, pěknej drone, postupně s basama, beatama a zvukama okolo, šepto-zpěvo-mumlání, škoda, že to kvůli technickýmu problému skončilo trochu dřív.
Jano Doe nevím, moc mě to nebavilo, v pár noiseově-intezivnějších chvílích fajn, ale celkově nic moc...
Hól fajn prostor, celkem velký (předělaná sokolovna / tělocvična / divadlo / kino ?), vysoký strop, zvuk dobrý.

   anonymous:
Dies Irae / pasije sv. Lukase bych samozrejme nejradsi, nebo aspon The Awakening of Jacob, hiroshima, de natura sonoris... ale kde je pravdepodobnost, ze se neceho takovyho dockame.. a ze se o tom dozvim pokud jo :)
  

Tak to máme všichni tři podobně... ale kdyby tohle bylo pod záštitou "klerofašisty Duky a zombiezmrda Zemana" (famózní a zcela trefný pojmenování :-D) nešel bych ani zadara...žel....

ve čtvrtek (21. 11.) "z čista jasna" Drew McDowall (ex-Coil, ex-Psychic TV), White Wigwam, Jano Doe, Black Acid
v Hól - novej prostor v Praze - Holešovicích
www.facebook.com/events/748150172329095/

Dies Irae / pasije sv. Lukase bych samozrejme nejradsi, nebo aspon The Awakening of Jacob, hiroshima, de natura sonoris... ale kde je pravdepodobnost, ze se neceho takovyho dockame.. a ze se o tom dozvim pokud jo :)

CH: zkus si napsat o rezervaci na praga(zavináč)instytutpolski.org
jsem o tom taky přemýšlel, ale trochu se mi ekluje představa jít na akci, která se koná pod záštitou klerofašisty Duky a zombiezmrda Zemana ... a hlavně - slyšel jsi to Credo ? To není úplně "ten zlej Penderecki", takovej příjemnej cca neoromantismus, hodně lásky k bohu atd., jako fajn, ale... kdyby hráli Dies Irae / De Natura Sonoris / Hirošimu apod. tak to bych to asi překous, ale takhle...

předevčírem Xenakis / Ostrava New Orchestra - Ata - celkem nářez, drásavý masivy smyčců a dechů, občas takový posouvací patterny (vybavily se mi i Meshuggah :) ), místy měl ten zvuk úplně psychedelickej efekt, jakoby se deformoval ten prostor (nevím jak líp popsat), "starověký / bitevní" bicí atd., monumentální, divný, ale všechno tam dávalo "absolutní smysl", nic navíc, prostě pecka!
Troorkh mi sednul trochu míň, ten slavný "nehratelný" part pro trombón byl správně vyjetej, ale chvílema mě spíš až trochu štval, nějak mi to občas neštymovalo s tím co hrál orchestr, ale místy taky hodně dobrý, mj. když trombónistu doplňovaly ostatní hlubší dechy.
Aïs - super, kupodivu mě bavily i ty vyšší, exaltovaný polohy barytonisty (chvíli mi připomněl i Moniku Edvardsen z Atrox), správně vyjetý, hlubší docela doom :), bicí / perkuse místy taky docela "metal".
Zásadní je ovšem také to, že v obecenstvu byl i Vladimir 518 :).

včera M. Gordon / Zemlinsky Quartet - Clouded Yellow - po tom Xenakisovi jsem se až lekl těch harmonií, ale byly docela svérázný, zajímavý, občas narušený disonancema, pěkný. Potassium - smyčce zkreslený lehkou distorzí, znělo to jak nějakej pouštní drone-rock skoro, violoncellista chvíli taky dobře dronil, v půlce asi až "moc hezký", pak se to zase dobře "zvrhlo", fajn.
Mantra Percussion - Timber - totální polyrytmický, Reichoidní-hypno-šamanismus, 6 simanter (dřevěný fošny, se zvukem á la / inspirovaný rumunskými toacami - Negura/Dordeduh), díky rozmístěným reprákům po sále hodně prostorový, zvuk obíhal prostor do kruhu, hrozně pěkný a zajímavý zvuky, souzvuky a polyrytmy, chvíli meditativní, pak zase energický, nechápu jak si ty posuny patternů zvládnou zapamatovat (bylo jich fakt hodně), ještě každou rukou často jinej rytmus, mazec! Hodinu dlouhá skladba se zdála jako max. půl hodinová.

Hele da se nejak dostat na toho Pendereckiho do svatyho vita, nevite nekdo?

Alternativa předevčírem - Rashad Becker naprosto skvělý! Jedna z nejoriginálnějších věcí kterou jsem za dlouhou dobu (a možná i vůbec kdy) slyšel. Něco jako zhudebnění života nějakýho kmenu/civilizace biomechanických hmyzo-lidí (a jiných podivných bytostí), jejich život, obřady a tance. Většinu těch zvuků, co produkuje, jsem nikdy, nikde jindy neslyšel. Hodně divný a přitom vlastně pořád celkem chytlavý (alespoň některý věci). Super zvuk, mj. ty (sub)basy mě v jedný skladbě úplně přimáčkly na sloup :). Ten jeho koncept vlastně připomíná některý starý věci Zoviet France (třeba Loh Land), ale je to upgradeovaný na dnešní dobu / resp. možná spíš budoucnost :).
Lanz / Weber - hodně dobrý, vtipný, nevěřil bych jak moc dobře může fungovat impro-dialog kontrabasu a scratchování na gramofony.
KRK large group - vynikající, především droneovější/"současná kompozice" (?) pasáže - kontrabas, klarinet (ty hlubší táhlý tóny nádhera), (soprán?) saxofon, perkuse a něco jako Kyma (?) - digitální thereminoidní generátor zvuků podle pohybu (á la Deathprod v Supersilent), rozbitější, free jazzovější pasáže taky fajn.
Valerio Tricoli - musique concrète, částečně dark ambientní/industriální, některý pasáže super, jiný spíš jen "hm, zajímavý" - mj. i tím, jak to tvoří - kombinace samplů a páskovýho magnetofonu (?), kontaktního mikrofonu atd., možná jsem čekal ještě víc a laťka byla hodně vysoko, možná je to víc na domácí poslech (?), těšil jsem se na něj nejvíc, ale bavil mě asi nejmíň (první vystupující jsem skoro neviděl, takže nepočítám), nicméně i to znamená, že furt hodně dobrý.

10.11. DOPETHRONE + GOSPEL OF THE FUTURE na 007
a GEOGRAPHY OF HELL v Underdogs